עיסוי תאילנדי

העיסוי התאילנדי – הינו עיסוי ביבש שמתבצע לרוב על המזרון (אפשר גם על מיטת טיפולים) . זו שיטה בת יותר מאלף שנה , מאמנויות העיסוי וריפוי העתיקות בעולם .
שיטה זו התהוותה במזרח הרחוק ושורשיה נעוצים ברפואה ההודית העתיקה , יוגה , אקופרסורה , והעיסוי סיני . כל אלו הגיעו לתאילנד ושם שולבו למקשה אחת .
לעיסוי תאילנדי מגוון עצום של תנועות ותמרונים המיועדים לעזור למטופל לחזור למצב תקין . עיסוי תאילנדי משלב מתיחות שמקורן ביוגה , כולל עבודה על מפרקים , עצמות השלד והגמשה של שרירי הגוף . כאמור תרפיה זו מפותחת ועשירה מאוד בטכניקות כגון : לחיצות , מתיחות , מניפולציות , עצירת דם ועבודה על קווי אנרגיה.

העיסוי התאילנדי עובד על שרירים , גידים , מפרקים , עצבים וכן על איברים פנימיים . הוא משפיע על כל הגוף כיחידה אורגנית שלמה אחת . האפקט הכללי לאחר הטיפול , הוא פתיחה של מפרקים , והארכה של שרירים בשילוב עם תחושה עמוקה מאוד של האפייה שלווה . אחד הדגשים בעבודת גוף זו הוא שחרור מערכת העצבים כך שהגוף יוכל להרגע לתוך מצב של ריפוי .
עיסוי תאילנדי מתאים לקשת רחבה של צרכים , בימינו השימוש בעיסוי תאילנדי אינו רק למטרות ריפוי . למעשה רוב הטיפולים בעיסוי תאילנדי שנעשים כיום בעולם הם למטרות רוגע והנאה , הוא יכול להיות עיסוי מרגיע ומפנק , כטיפול מתחזק ומונע וגם לטפל במגוון בעיות . יחד עם זאת , באפשרות השיטה להיות מאוד עוצמתית ביכולתה לטפל בבעיות כרוניות .